onsdag 20 april 2011

Politiska bloggarnas topplista

På sajten Politometern listas 2081 svenska politiska bloggar. Bloggarna rankas också efter en hemlig algoritm efter hur inflytelserika de är. Bloggarna är dessutom indelade efter politiskt parti eller inriktning. Denna blogg rankades förra veckan som nr 9 av 261 moderata bloggar och som nr 96 bland alla 2081. Bloggen har under ganska lång tid pendlat mellan plats 8 och 12 på den moderata ”topplistan”.

Roligt är också att Den politiska talradions fyra radiobloggare klättrar på listan. Originalprogrammet dinledamot.se ligger på plats 110 respektive 992. Den relativt nystartade Försvarsradion har haft en snabb besökstillväxt och ligger på plats 134 respektive 1110. Finanspolitiska reflexioner som jag gör tillsammans med min riksdagskollega Elisabeth Svantesson har tagit sig upp till plats 183 respektiv 1540. Sist av de fyra radiobloggarna ligger Två nyanser av blått på plats 184 respektive 1543. Jag har dock en aning om att det sista programmet som jag gör tillsammans med riksdagskollegan Maria Abrahamsson kommer att klättra på topplistan.

2 kommentarer:

Jan-Olof Flink sa...

Har du någonsin haft "problemet" att du plötsligt från en dag till nästa befinner dig i slutet av ditt partis bloggare på listan och droppar till plats 1000+ totalt, för att efter någon dag vara på "normal" placering igen?

Har hänt mig två gånger det senaste halvåret. Verkar helt enkelt lite skakigt ibland.

Göran Pettersson sa...

Det har hänt mig också. På Politometerns hemsidas frågespalt förklarar de varför det inträffar.