lördag 21 februari 2015

Den politiska talradion gör en "ICA- Stig"

Den politiska talradion gör en ICA- Stig Jag startade med podsändningar under namnet den politiska talradion när jag valdes in i riksdagen 2006. Sedan dess har det blivit dryga hundratalet avsnitt och totalt har programmen nedladdats över 30000 gånger. Såväl Annie Lööf (då Johansson) som Anna Kinberg Batra har gästat programmet innan de blev partiledare. Vi har även haft internationella gäster bland annat den nuvarande premiärministern i Ukraina, Arsenij Jatsenjuk. Jag har haft förmånen att under programmets nästan åtta år i etern arbetat tillsammans med två programledare Jacob Birkeland och Erik Hagström som nu båda gått vidare i sina yrkeskarriärer. Jacob arbetar med public affairs vid Samsung och utsågs nyligen av tidningen Veckans affärer till en av 2015 års supertalanger inom området opinionsbildning. Erik Hagström tjänstgör idag som ledarskribent vid svenska nyhetsbyrån. Jag har nu funnit en värdig efterträdare till dessa båda framgångsrika unga män och jag kommer i nästa program att introducera och installera den nya programledaren och med denna samtala om hur vi tänker vårda och utveckla programmet under den innevarande mandatperioden. Vem den nya programledaren är avslöjas i och med att programmet publiceras på måndag eftermiddag.

Inga kommentarer: