söndag 8 november 2009

Egon Frid förklarar sig

Det är ofta jag inte delar Egon Frids politiska åsikter. Men under mina tre år i riksdagen har jag lärt känna honom som en mycket rar och hyvens vänsterpartist. Därför tycker jag uppriktigt synd om honom när han nu hängs ut som en 11/9-skeptiker och. På sin blogg skriver Egon Frid om hur han drogs in i den här härvan och hur han ångrar att han skrev på uppropet. Om det var samma naivitet som fick honom att bli vänsterpartist framgår inte av bloggen.
Aftonbladet TV 4

5 kommentarer:

Johan Westerholm sa...

Göran

Håller med dig om hr Frids något märkliga slutledningsförmåga. Men.
Med tanke på dagens nätsnackis, din partikamrat i Skånes invit till (SD), så skulle jag uppskatta en något klarare linje från (M)och emotser att du kan ge klarare besked.

Var står (M) egentligen? Du får ursäkta frågan om den är tjatig, men signalerna från (M) spretar onekligen en del.

Mvh

Johan

Jonas sa...

Göran,
Strongt av dig att stötta Egon! Jag delar din uppfattning om att han inte verkar vara värd att hängas ut pga detta. Det är sällan man ser politiker höja sig ur träsket!

Johan,
Vad i hela fridens namn har din fråga med blogginlägget att göra?

Att SD i Malmö sagt att de inte tänker rösta emot förslag som lagts av SD per automatik har i mina ögon inget att göra med vare sig Egon Frid, kalla fakta eller 9/11.

Göran Pettersson sa...

Johan,

Jag vet inte vad som ligger bakom Appelros uttalande det stämmer i alla fall inte med partiets åsikt i frågan.
Jag tror att fokuseringen på hypotetiska resonemang om nya koalitioner gynnar sd. För egen del avser jag göra mitt bästa för att minimera sd:s inflytande i riksdag och kommunfullmäktige. Det gör jag genom att arbeta för en rejäl majoritet för Alliansen.
Hur arbetar du Johan?

Karpstryparn sa...

Att det finns gott om "nötter" inom Vänsterpartiet är knappast något nytt, och i och med det här med Egon Frid så har detta nu visat sig ännu en gång i raden av många. Har förresten också bloggat om det här alldeles nyss.

Sverre sa...

Visst ångrar herr Frid att han skrev på uppropet. Dumt vore det väl annars eftersom han offentligt har fått smisk på fingrarna av sin gruppledare. Men vad han egentligen ville, var att få svar på lite underligheter kring denna tragedi. Några exempel:

3 skyskrapor föll den dagen, (inte bara tvillingtornen)
Rasen skedde med nästan frittfall-hastighet.
Byggnaderna rasar ihop genom sin egen konstruktion.
Mindre explosioner skjuter ut från tornen flera våningar under rasvågen.

Så du som känner Egon, ge honom en klapp på axeln. Han behöver nog allt stöd han kan få just nu.

/Sverre