tisdag 8 juli 2014

Public diplomacy i Korea


Efter en intensiv och intressant vecka på Gotland i samband med Almedalen tillbringar jag denna vecka i Korea på inbjudan från Koreastiftelsen som deltagare i deras public diplomacy- (offentlig diplomati på svenska) program för ”Distingushed politicans”. Gruppen består förutom mig av parlamentsledamöter från Australien, USA, Turkiet, Kroatien och Belarus. Det är ett fullspäckat program som bland annat omfattar besök till parlamentet, industrier och gränszonen mot Nord Korea. De koreanska värdarna har varit mycket tillmötesgående och för min del gjort ett specialprogram omfattande besök hos såväl parlamentets finansutskott som Koreas centralbank.
jag återkommer med rapporter
Nästa vecka är jag hemma igen för att oförtrutet kämpa för att Sverige ska ha en regering som inte hetsar mot människor på grund av deras kön, etnicitet, ålder och/eller sexuella läggning. Läs gärna Cournucopias utomordentlig utläggning i ämnet.

Inga kommentarer: