tisdag 7 juli 2009

Ambassadör Joachim Rücker om det tyska valet


Under Politikerveckan i Almedalen passade två av våra utländska ambassadörer på att ordna egna seminarier. Den tyske ambassadören Joachim Rücker talde om det stundande tyska valet och den brittiske ambassadören Andrew Mitchell redovisade de brittiska förväntningarna på det svenska EU-ordförandeskapet. Det var två uppskattade aktiviteter och jag hoppas att fler av de stockholmsbaserade ambassadörerna tar efter nästa år.

Jag och Jacob var på plats med ”Den politiska talradion – dinledamot.se” och spelade in Joachim Rücker. Du finner programmet på sidan http://dinledamot.wordpress.com/2009/07/06/ambassador-joachim-rucker-om-det-tyska-valet/

1 kommentar:

Hans J sa...

Göran, (?)

Jag tycker att din "politiska talradio" är helt fantastiskt bra!

Jag saknar dock möjlighet att spola i ljudet. Jag brukar lyssna "väldigt aktivt". Ibland vill man höra en mening igen och då måste man börja om från början. Det hade också varit bra om man kunde spara ljudfilerna.

Men huvudintrycket är att det är ett HELT OTROLIGT BRA INITIATIV!