tisdag 18 maj 2010

Har utförsbacken börjat?

En gammal god arbetskamrat påtalade för mig att jag varit dålig på att blogga sedan jag för tre veckor sedan passerade ålderstrappans krön. Hans observation är korrekt när det gäller bloggningsaktiviteten även om jag hoppas att orsakssammanhanget är felaktigt. Hur som helst, det är roligt att bloggen har trogna och observanta besökare.
Om en dryg månad skingras riksdagens ledamöter för att söka väljarnas stöd för en ny mandatperiod. De som lyckas med det återses i riksdagen igen den 4 oktober. Men riksdagen är inte formellt stängd utan granskandet av regeringen fortsätter bl.a. i form av interpellationsdebatter. Om behov uppstår kan riksdagsledamöterna med kort varsel återkallas till Stockholm för överläggningar och beslut.

Tiden fram till midsommar kommer att bli intensiv och ett antal viktiga beslut ska fattas. Imorgon beslutar vi bl.a. om Försvarsmaktens personalförsörjning. Med anledning av det kommer jag och Jacob att spela in ett extra avsnitt av Den politiska talradion. Jag räknar med att programmet kommer finnas tillgängligt på nätet ikväll.

Inga kommentarer: