torsdag 3 januari 2008

Att vara ung kvinna i riksdagen


Veckans avsnitt av den politiska talradion dinledamot.se ägnas helt åt en intervju med riksdagsledamoten Anna König Jerlmyr. I programmet berättar Anna om sitt första år som riksdagsledamot. Hon svarar också på frågor om skillnaden mellan PR-branschen och politiken samt ger sin syn på könskvotering. Du startar programmet genom att klicka på denna länk. Äldre avsnitt av dinledamot.se finner du här.

"Det är befriande att lyssna på Anna König Jerlmyr efter att man har tagit del av könsdebatten i SvD"
__________________________________________
Andra bloggar om:

Twingly

1 kommentar:

BefriaMedia sa...

Riksdagskvinnan Elisbeth Svantesson (m) lanka hit. Eftersom hon stangt av kommentar funktionen pa sin blog, sa skiver jag hit till andra politiker istallet.
Ni som inte kanner till Elisabets kan jag paminna att hon ar den personen som nyligen motionerade till Riksdagen om Bullbak.

Min fraga finns i slutet. Jag sag denna kommentar i en blog som tillhor robsten.blogspot.com det foranledde min kommenatar och fraga.

Vill uppmärksamma läsekretsen på följande notis på den moderata riksdagskvinnan Elisabeth Svantesson blogg http://elisabethsvantesson.se/. Hennes kommentar var föranledd av en e-postfråga från mig hur hon stillatigande kunde åse den massinvandring till Sverige som nu äger rum och det hot den utgör mot vårt samhälles västerländska karaktär. Hennes svar på bloggen är obetalbart: "Jag är väldigt tacksam över att det inte bara bor infödda svenskar i Sverige. Tänk vad trist. Tråkigare mat men framförallt ett ännu mer homogent och entonigt samhälle. Dessutom skulle vi ha sämre tillväxt. De utrikes födda har berikat Sverige - jag är glad över den mångfalden. Det har gett mig ett mycket rikare liv att ha utrikes födda personer som mina vännner"

Mitt svar till norbergsonen,

norbergssonen,
Det var intressant att en riksdagsperson anser att det basta med massinvandring ar 1. maten, 2. att Achmed kunde vara lustig och darmed berika henne, sa att hon kan fa fler vanner, eller vad hon nu menar.

Jag tittade in pa henns blog men hon har stangt av kommentar funktionen. Hon ar tydligen medveten om att 99% av alla kommentarer hon skulle fatt skulle ha klaga pa det faktumet att man bedriver inte en politik som lockar miljontal utomeuropeer till Sverige bara for att man vill ha mer omvaxlande mat!!!!! Dessa markliga individer maste visas upp for den stora allmanheten, fortsatt med att hitta dess underliga manniskor sa vi kan visa folk hur deras underutvecklade hjarnor fungerar och vad priset ar for att vi har rostat pa dessa individer. Bra jobbat.

Jag undrar om det finns fler politiker som tycker likadant som Elisabeth Svantesson (m). Jag har nagra fragor att stalla till de isafall. Besok garna bloggen sa vi kan ta upp en debatt.