lördag 20 september 2008

Utåtriktad vecka

Nästa vecka kommer jag att vara kringresande i blandad politik. På måndag är jag först i riksdagen och lyssnar på när Anders Borg presenterar budgeten. Därefter tar jag över staffetpinnen och genomför i Norrtälje en motsvarande presentation för lokala företrädare för politik och näringsliv. På kvällen presenterar/försvarar jag budgeten vid ett moderat medlemsmöte på Lidingö. Tisdagen innehåller en motsvarande budgetpresentation men denna gång i Tyresö. På onsdag blir det lite inre arbete i riksdagen. På torsdag däremot bär det av till Hallstavik och möte med det lokala nätverket som arbetar för att utveckla Hallstavik. Orten genomgår en kraftig omställning när pappersbruket drar ner på personalstyrkan. Istället för att sätta sig ned och beklaga sin otur så har man lokalt tagit tag i situationen och tänker använda "krisen" till att göra orten mer mångsidig. På fredag bär det av till bokmässan i Göteborg och en debatt om FRA. Du kan läsa mer om debatten med titeln "Rent mjöl i påsen?" om du följer denna länk. En liten lustighet är att jag i torsdags i Sandviken debatterade FRA med Mark Klamberg, nu blir det till att debattera samma fråga med hans hustru Birgitta Ohlsson. Övriga deltagare i debatten är
Agneta Lindblom Hulthén, förbundsordförande Journalistförbundet
Ingvar Åkesson, generaldirektör Försvarets radioanstalt
Britta Lejon, 1 vice ordförande Fackförbundet ST

Inga kommentarer: