måndag 12 mars 2012

Pröva Roslagens Sparbank

Min finansminister Anders Borg verkar att vara missnöjd med sin bank. Ena dagen klagas det på räntan på huslånen och nästa dag är det dags att dela ut en skrapa för att inlåningsräntorna är för låga. Enligt den ekonomiskpolitiska skola jag själv tillhör är det inte ministerns roll att sätta priserna på marknaden utan detta görs av just marknaden i kontakten mellan säljare och köpare. Om det är så att finansministern för egen del vill ha bättre inlåningsränta än den han hänvisar till kan han vända sig till min husbank där jag dessutom är huvudman. Roslagens Sparbank erbjuder i dagsläget 3,15 % på fasträntekontot med 3 månaders bindningstid. Ekot

2 kommentarer:

Erling Johansson sa...

Det är rätta takter att rekommendera en riktig sparbank i st f affärsbanker. Observera att Swedbank inte är en sparbank, utan en affärsdrivande bank, som har maximal vinst som ledstjärna. Jag själv har behållit Kristianstad sparbank, som min bank. Jag föredrar, att min banks vinst delas ut till föreningar, scouter, m fl i stället för till aktieägare.

Anonym sa...

Jobbar och bor i 08-området sedan drygt 10-år. Fick inga bra "Vibbar" från de fina bankerna vid flytt och har därför kvar mina affärer i Åse & Viste Härads Sparbank i Grästorp.

Funkar hur bra som helst.

Personlig service, en närhet & engagemang som man kan glömma hos de "stora drakarna".