söndag 4 november 2007

Bloggen på plats - Podradion på väg

Nu börjar saker och ting att fungera med bloggen. Igår lyckades jag äntligen att installera en automatping. Dessutom är bloggen nu ansluten till ett antal besöksräknare. Igår hade bloggen hela 60 stycken unika besökare vilket jag finner synnerligen förvånande. Möjligen var det ett antal sökmotorer som scannade av adressen. I nästa vecka går arbetet med podradion vidare, jag hoppas att den ska finnas tillgänglig för nedladdning under andra halvan av månaden. Jag och Jacob har redan spelat in ett första testprogram och det är möjligt att vi lägger ut det på nätet inom någon vecka.

Nästa vecka kommer jag förutom att arbeta med podradion att ägna mig åt två vitt skilda ämnen nämligen Roslagsbostäder AB och Nato. När det gäller Roslagsbostäder AB så kommer vi att ha en presideträff om kommande nybyggnation i Norrtälje tätort. Jag hoppas att vi ska hitta några bra lösningar som gör att vi på ett ansvarsfullt sätt kan nyproducera hyresrätter. Jag är övertygad om att det är bra för Norrtäljes utveckling och dess näringsliv om det finns hyresrätter till överkomliga priser.


När det gäller Nato så kommer jag att delta på Svenska Atlantkommitténs konferens på Karlberg. Det är ett mycket spännande program och det är alltid roligt att få komma tillbaka till sin gamla skola.

Inga kommentarer: