tisdag 13 november 2007

Man ska inte döma hunden efter håren

SvD har idag en trevlig artikel om Anders Borg. Jag har lätt att förstå varför författaren har gjort ett så positivt porträtt av finansministern, det är helt enkelt lätt att tycka om ”grabben”. Jag måste medge att jag var mycket skeptisk till valet av finansminister. Måhända är jag ibland lite konservativ, men jag undrade: ”Passar verkligen en kaxig hårdrocksfan med hästsvans och ring i örat som moderat finansminister?” Nu ett år senare inser jag att jag hade helt fel. Jag får ofta frågor från äldre partimedlemmar om Anders Borg, många ställer sig mycket tveksamma till honom. Ofta blir medlemmarna överraskade när jag berättar att Anders Borg är min favorit i regeringen. Hur är det ordspråket lyder? ”Man ska inte döma hunden efter håren!”

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: