måndag 17 mars 2008

The Economist hemlevererad till Lohärad

Martin Gelin går i SvD till angrepp mot min favorittidning The Economist. Jag har varit prenumerant på tidningen i snart 20 år och läser den med stor behållning. Än bättre har det blivit nu när man får den hemlevererad till Lohärad på lördagsmorgonen. Visst tar tidningen ut svängarna men det är det som bidrar till att göra läsningen så njutbar. The Economist räds inte heller att gå emot den för tillfället rådande likriktade uppfattningen. Ett höjdarexempel på detta var dödrunan över prinsessan Diana. När det gäller Martin Gelins kritik av tidningens källmaterial så håller jag inte med. Visst har det funnits artiklar där ämnet skulle tjänat på att belysas av fler uppgiftslämnare. Men det finns alltid mycket sanning i det som skrivs även om det precis som för alla andra tidningar inte är hela sanningen.
Wikipedia om The Economist

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu Göran, steget från Carola till The Economist är kanske inte så stort. Jag gillade "Diggiloo Diggiley" ('Jag har visioner för millioner').
'Det börjar verka kärlek banne mig!' duger bra.