onsdag 19 mars 2008

Medlemsmöte i Norrtälje

Ikväll har jag varit på medlemssmöte med moderaterna i Norrtälje-kretsen. Förutom de aktuella kommunalpolitiska frågorna diskuterade vi hur vi kan få fler medlemmar. Trots att vi jämfört med många andra kommuner har rätt många medlemmar så vore det bra om vi blev fler. Detta behövs dels för att vi ska kunna besätta alla politiska uppdrag men också för att vi ska kunna bedriva ett aktivt opinionsarbete. Det kom fram många bra förslag. Som en första liten insats i rekryteringsarbetet så ägnar jag resten av detta blogginlägg till information om hur man blir medlem.
Det finns flera sätt att bli medlem

1. Ring telefonnummer 0939-100 30 00. Medlemsavgiften på 100 kronor belastar då automatiskt din telefonräkning. Tänk på att först fråga den som betalar telefonräkningen om lov.

2. Skicka ett mail till info@moderat.se så skickar partiet ett inbetalningskort. Du kan också sätta in 100:- på postgiro 29 59 58-3 ange då namn, adress, telefon och ev. e-postadress samt om du vill vara medlem i partiet eller MUF.
__________________________________________
Lyssna på politisk talradio på dinledamot.libsyn.com
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Krassman sa...

Jag tror jag skall ringa på en gång, not.

Göran Pettersson sa...

Tack för att det blev not. Jag tror att du gör mest nytta för Norrtälje genom att vara en aktiv medlem i socialdemokraterna ;-)