tisdag 18 november 2008

Från Norrtälje till Nynäshamn


Igår besökte jag för första gången vår partiförening i Nynäshamn. Vi hade ett trevligt samtal om diverse rikspolitiska frågor. Jag fick också chansen att sätta mig närmare in i den speciella parlamentariska situationen i just Nynäshamn. Det senaste kommunfullmäktigevalet utvecklade sig närmast till ett tvåpartival. Trots att Nynäshamn och min egen hemkommun Norrtälje är de två kommuner i Stockholms län som geografiskt ligger längst ifrån varandra så har vi många likheter. Det ska bli intressant att följa det moderata oppositionsrådet Roland Dehlins fortsatta arbete med att ytterligare flytta fram ställningarna för moderaterna och Alliansen.

Jag ägnade lite tid nu på morgon att läsa ett antal gamla nummer av Nynäshamnsposten. Det var en fascinerande läsning. I varje nummer fanns en stor nyhet där kommunstyrelsens ordförande Ilija Batljan (s) fick bre ut sig när han invigde något skattefinansierat projekt. Jag kan förstå att vårt oppositionsråd har en tuff uppgift med ett sådant medialandskap.

__________________________________________
Lyssna på ”Den politiska talradion” med Göran Pettersson och Jacob Birkeland på
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: