onsdag 26 november 2008

Gnäll i sandlådan

Jag har aldrig arbetat med landstingspolitik. Men när jag studerat Stockholms läns landsting från "åskådarplats" har jag slagits av hur enormt politiserat allt verkar göras. När jag jämför med kommunalpolitiken hemma i Norrtälje eller rikspolitiken i riksdagen så verkar det som om de mest grälsjuka politikerna skickas till landstinget. Norrtäljes genom tiderna största konfrontationspolitiker, Håkan Jonsson, sitter numera i landstinget. När han lämnade kommunalpolitiken märktes en tydlig förbättring av arbetsklimatet. Nu hoppas jag att det för de två miljonerna invånarna i Stockholms län skulle blir ett bättre arbetsklimat i landstinget. Om inte Catharina Elmsäter-Svärd, vårt nya finanslandstingsråd, klarar att ändra på kulturen i landstinget då klarar nog ingen det. Vi intervjuade Cathis i "Den politiska talradion" förra veckan. Du kan lyssna på intervjun om du följer denna länk http://dinledamot.wordpress.com/2008/11/20/catharina-elmsater-svard-hos-dinledamotse/
SvD DN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Date: Wed, 26 Nov 2008 15:50:47 +0100
> From: rosa.lundmark@stadshuset.stockholm.se
> To: moonshinejj@hotmail.com
> Subject: RE: Sv: RE: elförbrukning
>
> Hej!
> Jag hänvisar till Clas Karlsson därför att han tillhör majoriteten, som
> har politiskt ansvar för förvaltningens verksamhet.
> I opposition kan man lägga skrivelser, motioner och förslag, men inte
> bestämma.
> Fick vänsterpartiet vara med och bestämma skulle vi ha mer generösa
> riktlinjer för ekonomiskt bistånd inkl elkostnader.
> Det är därför som t.ex Karin Rågsjö har lagt motioner i
> kommunfullmäktige och jag har varit med och lagt skrivelser i
> stadsdelsnämnden. Jag har frågat dig om du vill att jag ska fråga
> förvaltningen om ditt ärende, men du har sagt nej.
> Med vänlig hälsning Rosa
>


När du frågade trodde jag i min dumhet att sånt här inte fick pågå
i Sverige utan bara var sånt som kunde hända i en diktatur.
Efter två månader av något som lätt skulle få Sverige klassat som ett
U-land vet jag bättre.

Att du ingen ens försökt kontakta honom verkar helt otroligt.
I vilket annat land i värkden skulle dom komma på att stänga av strömmen för
dom sjuka som har det allra sämst?

För mig framstår det helt otroligt att humanism inte tycks existera längre.
Att när ett brott begås inte ingripa är så främmande för mig att
jag finner inte ord.

Anonym sa...

Att det inte är okänt på regerings kansliet pch inget händer är chockerande.

m00nster.blogspot.com 2008-11-25 10:22:30 - Regeringskansliet m00nster.blogspot.com 2008-11-24 12:20:50 - Regeringskansliet m00nster.blogspot.com 2008-11-24 11:25:10 - Försäkringskassan m00nster.blogspot.com 2008-11-24 10:32:40 - Regeringskansliet m00nster.blogspot.com 2008-11-24 09:47:21 - Migrationsverket m00nster.blogspot.com 2008-11-17 13:27:16 - Regeringskansliet