onsdag 5 november 2008

Valet över


Så var då äntligen det amerikanska valet över. Min favoritkandidat kom på en klar men stark andraplats :-)
Även om Barack Obama inte var mitt förstahandsval så tror jag att valet av honom skapar ett antal möjligheter för utvecklingen av de amerikanska förbindelserna med Europa. Det ska också bli intressant att studera hur socialdemokraterna väljer att förhålla sig till den nya amerikanska administrationen.

Trots att valet blev en stor motgång för republikanerna lyckades dock "min ledamot" i Kongressen vinna förnyat förtroende. Joe Wilson vann en klar seger i South Carolinas 2nd district.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra Hurra min favorit kom en stark första plats. Äntligen är det någon på makposition som kommer från folket och tror på förändring. Vi behöver yngre med en stark positiv envis synsätt att det förändring är positivt.

Bort med alla gammla vita gubbar och in med folk som tycker att alla har lika värde oavsett hudfärg.