fredag 16 januari 2009

Redo för arbetslivet 2011


Dagens första skolbesök kom från Sågbäcksgymnasiet i Huddinge. Om drygt två år är dessa elever klara för att ge sig ut på arbetsmarknaden inom området Hotell och Restaurang. Ingen i gruppen hade någon anhörig eller bekant som var politiker. Däremot var en av eleverna granne med finansborgarrådet i Stockholm Sten Nordin. Ingen av eleverna såg heller framför sig att de själva skulle engagera sig inom politiken. På frågan varför så var ett genomgående svar att det verkade tråkigt. En tjej gav dock en liten annan vinkling på svaret. Jag känner inte att jag har tid att engagera mig fullt ut och då tycker jag att det är bättre att avstå var hennes tänkvärda kommentar.
Som vanligt överskattade eleverna grovt hur många telefonsamtal från väljarna som jag får ta emot varje vecka.

Inga kommentarer: