lördag 12 juli 2008

FRA-seminarium i Almedalen


Under Almedalsveckan hölls ett välbesökt seminarium om FRA-frågan. Seminariet hade en mycket kvalificerad panel som på ett bra sätt beskrev frågan ur flera olika perspektiv. Du kan nu höra stora delar av seminariet via "Den politiska talradion - dinledamot.se". Du startar radioprogrammet genom att trycka på playknappen på spelaren här under. Programmet startar efter cirka 30 sekunder.












SvD Sydsvenskan
________________
Twingly
Andra bloggar om:

5 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ett tips Göran - Bland inte ihop lagens SYFTE med lagens KONSEKVENSER. Något du spenderade de första 5 minuterna av programmet att göra.

Läs mer om skillnaden här:
Syfte och konsekvenser

De flesta är motståndare till lagens konsekvenser, inte dess syften. Så försök att försvara den punkt som vi angriper istället för att säga hur bra TANKEN med lagen är.

Jag kan också tipsa om några andra läsvärda texter:
Fyra obligatoriska texter om FRA

För övrigt känner jag mig lite lurad på ljudupptagningen från FRA-seminariet i Almededalen, var var den?

Dessutom är din länk till en nyhet om de Centerpartistiska FRA-motståndarnas planerade seminarium i slutet på sommaren, inte Almedalen.

Tyvärr håller inte några av dina argument en närmare granskning, men det är mycket sympatiskt att du i alla fall försöker bemöta motståndarna på ett vettigt sätt istället för att bara vifta bort oss som "mindre vetande" som Fredrik Reinfeldt har gjort flera gånger...

Med vänliga hälsning
Markus, supporter till CenterUppropet.se

Göran Pettersson sa...

Till Markus:
"För övrigt känner jag mig lite lurad på ljudupptagningen från FRA-seminariet i Almededalen, var var den?"
Om du trycker på playknappen på spelaren så ska sändningen starta. Det fungerade när jag gjorde det. Hör gärna av dig ingen om du inte får det att fungera.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jodå, sändningen fungerar, men det är ju bara din FRA-specialintervjuv, inte från seminariet i Almedalen...

Göran Pettersson sa...

Till Markus:
Jag har testat igen och även denna gång spelades Seminariet i Almedalen upp. Vad står det i spelarfönstret när du spelar? Om det är intervjuprogrammet som drar igång så pröva att klicka en gång på "tillbakaspolningsknappen" på spelaren.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ahh, det måste blivit något fel när jag startade. Tack för hjälpen!