lördag 9 maj 2009

En månads slutspurt

Idag sparkar valkampanjen inför valet till europaparlamentet igång på allvar. För oss moderater sker starten i form av en valupptakt på Norrmalmstorg. För vårt förstanamn på valsedeln, Gunnar Hökmark, är detta historisk mark. Det var härifrån han envetet drev kampen för de baltiska staternas frihet, en kamp som slutligen kröntes med framgång.

Valet till Europaparlamentet handlar i högre grad än riksdagsvalet om att välja individer. Jag utvecklade de tankarna i en debattartikel i Norrtelje Tidning förra veckan. Därför har jag spelat in specialavsnitt av ”Den politiska talradion – dinledamot.se” där jag intervjuar de moderata toppkandidaterna. På tisdag kommer alla sex avsnitten att finnas tillgängliga på http://dinledamot.wordpress.com Redan nu finns dock avsnitten med Gunnar Hökmark, Hans Wallmark och Anna Maria Corazza Bildt tillgängliga för lyssning.

På den här bloggen finns dessutom en liten helt ovetenskaplig enkät där du kan ange vilka moderata kandidater som du vill se i europaparlamentet. Jag har begränsat antalet mandat till sex då jag tror att det är det antal platser som vi kommer att vinna 7 juni.

SvD DN

Inga kommentarer: