söndag 24 maj 2009

På djupet med kandidaterna

Rolf Gustavsson skriver idag om arbetsförutsättningarna för ledamöterna i Europaparlamentet. Jag instämmer i hans analys och delar slutsatsen att den enskilde ledamotens förmåga är mer avgörande i EP än i riksdagen. Detta gör också att valet av person är mycket viktigare vid EP-valet än vid riksdagsvalet. Bland annat av den anledningen så har jag, i sant folkbildningssyfte, intervjuat sex stycken moderata toppkandidater inför valet. Intervjuerna presenteras i form av sex stycken trettiominuters radioprogram som kan avlyssnas direkt på nätet. Du finner programmen om du klickar på den här länken. Jag har också anordnat en liten omröstning på min blogg om vilka kandidater som borde representera Moderaterna i Bryssel. På måndag kommer jag att förtidsrösta och i samband med det tänker jag ge mitt svar på frågan.

SvD
__________________________________________
Lyssna på ”Den politiska talradion” med Göran Pettersson och Jacob på
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: