måndag 5 juli 2010

Allmänintresset före särintresset

Den som följt den här bloggen under de senaste åren inser nog att jag är mycket nöjd med det tal som Fredrik Reinfeldt höll igår. Jag tycker att det känns mycket bra att få företräda det parti i Sverige som står sätter allmänintresset före särintresset. Jag har redan idag använt begreppet när jag talade med en grupp lobbyister. Det föll väl ut och de skulle fundera över på vilket sätt de bidrog till Sverige och dess invånare. Nu bär det av till ett tack- och adjömingel för en riksdagskollega som har valt att inte kanidera för omval. Därefter går jag nog och lyssnar på Lars Ohly, det ryktas att han som förband kommer att ha countrygruppen Cookies and beans. Därefter blir det nog ett seminarium om morgondagens soldater för att därefter titta förbi hos Företagarna.

Inga kommentarer: