måndag 22 september 2008

En dag med statsbudgeten


Det har blivit mycket statsbudget idag. Först var det budgetdebatten i kammaren, därefter bar det av till Norrtälje och "seminariebehandling" med representanter från det lokala näringslivet och kommunalpolitiken och slutligen en dragning för Tyresös moderata kommunfullmäktige grupp. Det är alltid värdefullt att få synpunkter från olika perspektiv. En sak som står väldigt klar för mig är att vi har långt kvar till att vi har orienterat för mycket. När jag var i Tyresö uppmanade jag våra moderata politiker att bjuda in pensionärsgrupper till riksdagen. Jag åtog mig att både visa runt i riksdagshusen och att ingående förklara arbetslinjen och jobbskatteavdraget. Vi får se hur många som tackar ja till inbjudan. Imorgon kväll blir det dubbelföreställning i Lidingö. I första halvlek redovisar jag budgeten och efter paus så blir det en rond med FRA-frågan. Mer om det imorgon.

Inga kommentarer: