söndag 27 juni 2010

Spännande politiska sommarveckor

Om en vecka börjar politikerveckan i Almedalen. Det är återigen rekord och totalt arrangeras 1396 evenemang. Jag undrar när sammanbrottet kommer? En utmaning för många seminariearrangörer är att få publik till sina evenemang. För egen del tänker jag besöka Visby under en del av veckan. Jag är engagerad att delta i några paneler och utöver de engagemangen tänkte jag delta i ett antal seminarier och föreläsningar. Imorgon blir det till att granska menyn och plocka ut de intressantaste ur det stora utbudet.

Men än är det som sagt en vecka kvar till politikerveckan. Förutom förberedelser för Almedalen så blir det ett antal spännande aktiviteter. På måndag tänkte jag delta i interpellationsdebatterna om skattepolitiken. Finansminister Anders Borg har fått ett mycket stort antal interpellationer från ett antal socialdemokratiska riksdagsledamöter. Senare i veckan tänkte jag spela in ett par radioprogram. I det ena kommer riksdagsledamoten Anna König Jerlmyr berätta om Alliansens storstadsprogram i det andra kommer Henrik von Sydow att berätta om Moderaternas Internetpolitik. Förutom detta kommer veckan ägnas åt planering inför den kommande valrörelsen.

Inga kommentarer: