fredag 15 april 2011

Blandad vecka

Veckan har förflutit i snabb takt. Det har varit en intressant vecka med blandat innehåll. En stor del av måndagen ägnade jag åt skolpolitik. Vi hade kombinerat utbildnings och nämndsammanträde med Barn- och skolnämnden i Norrtälje kommun. På tisdagen var det dags för riksdagen och fokusering på finanspolitik. Onsdagen tillbringade jag i Bryssel för ett möte mellan EU-parlamentets budgetkommitté och dess motsvarigheter i medlemsstaternas nationella parlament. Jag hann också med att litet cafémöte med en gammal arbetskamrat från Försvarsmakten. På torsdagen var det återigen dags för finanspolitik. Finansutskottet anordnade en offentlig utfrågning om de kommande Europeiska regelverken för banker. Idag fredag så är det tid för sammanfattning.

Mina intryck från veckan har jag samlat i tre stycken radioprogram.

Möte med budgetkommittén behandlas i veckans avsnitt av dinledamot.se finner du om du följer denna länk.

Utvecklingen av EU:s militära sammarbete behandlas i veckans avsnitt av Försvarsradion. Programmet finner du här.

Inga kommentarer: