måndag 2 februari 2009

3:56:42

1980 sprang jag mitt första marathonlopp. Tiden 3:56:42 utgör fortfarande mitt personliga rekord. Jag har dock föresatt mig att jag under mandatperioden ska göra en rejäl utmaning av rekordet. Under förra året blev det två marathonlopp, Stockholm (5:13:18) och Månkarbo (4:52:53). Följdaktligen behöver jag förbättra mig nästan med en timme för att kunna utmana tiden från 1980 då jag var 20 år gammal. Det kommer att krävas en rejäl träningsinsats för att slå ett nytt personbästa. Nu konstaterar jag att USA:s nye president tränar sex dagar i veckan! Om han hinner med det så borde väl jag göra det också. Jag tror att jag får ge Jacob i uppgift att hålla efter mig.
Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är uppfattat!

/Jacob

Anonym sa...

Det är typisk män i medelålder tror att deras fysiska förmåga är det samma som de var i ungdomen. Trots de har inte motionerat på minst 20 år. Sanningen är att kroppen förändras. Ni kan inte vara som ni var unga.