tisdag 17 februari 2009

Bernadottegymnasiet på besök


Igår kom en klass från Bernadottegymnasiet på besök i riksdagen. Bernadottegymnasiet är inriktad på att ge en förberedande utbildning för elever som vill arbeta inom "uniformsyrken" (polis, militär, kustbevakning, tull etc). Jag träffar rätt många gymnasieklasser i riksdagen och ofta går det på program med en speciell yrkesinriktning. Jag undrar om jag skulle ha gissat att den här klassen var inriktad mot "uniformsyrken" om jag inte vetat om det? Det klassiska besöksfotot från trappen i gamla riksdagshuset blev tyvärr väldigt suddigt så besöket får illustreras med ett foto från finansutskottets sessionsal istället. Jag uppmanade klassen att hålla kontakten, vi får se hur väl jag lyckades med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej Göran, jag skulle jättegärna vilja ha bilderna som togs även om de blev dåliga. MVH Amanda Lundell

Göran Pettersson sa...

Jag har skickat bilderna till din hotmail-adress.

Mvh!
Göran