fredag 20 februari 2009

Besök i verkligheten

Idag genomförde jag mitt andra verksamhetsbesök inom ramen för moderaternas projekt "Välkommen till verkligheten". Denna gång var det ett äldreboende i Vallentuna som besöktes. Det var en härlig personalgrupp som delade med sig av sina synpunkter om äldrevården. De var så positiva till och engagerade i sin verksamhet att jag uttryckligen fick fråga om det inte var något som de tyckte kunde bli bättre. En sak som kom upp som jag inte tänkt på tidigare var effekterna på alla anställda i omsorgen när det framförs kritik mot missförhållanden. En annan sak som framfördes var utvecklingen under de senaste 15 åren mot att de som kommer till äldreboenden är allt mer sjuka. Härigenom har arbetsinnehållet ändrats och blivit tyngre. Jag avslutade med att uppmana alla att hålla kontakt med sina politiker. Jag hoppas att några av de anställda på Vårdbo hör av sig till mig. Det var också roligt att höra att vi var hjärtligt välkomna igen om ett år på ett uppföljningsbesök.

Inga kommentarer: