onsdag 2 april 2008

Besök från Rodengymnasiet


Idag har två pigga klasser från samhällsprogrammet på Rodengymnasiet varit på besök i riksdagen. Efter den sedvanliga rundvandringen blev det tid för lite diskussion runt ledamotsuppdrag och politik i allmänhet. Det är slående hur vanligt det är att de man representerar tycker det är konstigt att man har tid att tala med dem.
Den roligaste kommentaren jag fick var "Har du en blogg!?" (Troligen hade vi olika referensramar för vad en blogg kan handla om). Jag svarade: "Ja, den handlar om moderiktiga kalsonger"

Under rundturen berättade jag om hur voteringen går till, om du följer den här länken finner du en liten filmsnutt som visar hur raskt det går.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du ville följa med oss på rundturen. Man lärde sig en hel del och vi fick verkligen känna på hur det var att vara riksdagsman. Tack ännu en gång!

Anonym sa...

Haha vad trevligt att bli nämnd i en politikers blogg, inte varje dag. Nu har två av oss hört av sig, på samma dag! Måste hålla med Erik, tack för den intressanta rundturen och lycka till med knapparna, vi vill ju inte att det ska gå på samma sätt som mannen nere i Mariefred! =)

Anonym sa...

Tack för en bra rundtur! Och jag känner mig mycket glad över att jag får befinna mig i din blogg. Som du kanske förstår är jag den där "smarta" tjejen som blev helt chockad över din blogg. Ha det bäst!

Göran Pettersson sa...

Hej Erik, Emelie och Sofie!

Roligt att höra att ni gillade besöket i riksdagen. Jag skulle uppskatta om ni fortsätter att vara aktiva och hör av er och berättar vad ni tycker om saker och ting.