fredag 18 april 2008

Sista dagen och veckan som gått

Under veckan som gått har jag fått uppleva en hel del saker, och också lärt mig en hel del. Detta har varit en väldigt kul vecka, och jag uppskattar verkligen att jag fått vistas här på riksdagen. Det roligaste under veckan måste ha varit radioinspelningen på onsdagen. Det var otroligt kul att se och höra hur de gjorde allt, och dessutom få vara med på ett hörn själv. Det som jag upplevde som mest intressant var nog debatten om vårpropositionen och frågestunden, där tyckte jag att jag fick veta en hel del, och det var också otroligt kul att bara få vara med om en debatt eller så på riktigt, vilket är en roligare upplevelse än att se det på TV. Hur som helst…

Dagen idag började ovanligt tidigt, vilket i och för sig inte är alldeles negativt, jag mötte Göran klockan 08.00 på centralstationen. Därefter tog vi tåget ut till Älvsjö. Väl där tog vi till apostlahästarna till Älvsjömässan, där Göran skulle hålla en föreläsning, eftersom den ordinarie personen som skulle ha talat var sjuk. Jag tror själv att detta föredrag var väldigt uppskattat av åhörarna, eftersom Göran visade sig vara en bra talare. När vi gick ifrån salen så hade Jacob kommit, och då avnjöt vi lite fika vid ingången innan vi åkte tillbaka till riksdagen. Väl tillbaka så gick jag och tog lite lunch. När denna var avnjuten så begav jag mig tillbaks till riksdagen, där jag hjälpte Jacob att samla ihop lite adresser och kopiera ett stort antal papper. När jag hjälpt till med allt detta så tog jag en fika.
Eftersom det är min sista dag har skulle jag vilja uttrycka min tacksamhet mot Jacob och Göran, som har varit jättetrevliga och gjort så att jag haft en jättebra tid här. Sen vill jag också förstås tacka alla som tog sig tid att läsa mina små inlägg.

/Thomas

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kan nog glömma de nya medlemmarna ganska så snart. De hoppar nog av så snart de nya lagarna om fildelning går igenom.

Ingen vill nog gå med i ett parti som jagar tonåringar och lägger energi på det i stället för att bekämpa riktiga brott.

Anonym sa...

Låter som om du haft det kul på din PRAO Thomas.
Vi ses i skolan nästa måndag :P

Anonym sa...

Magnus,

Bland unga moderater, framför allt inom ungdomsförbundet, finns det en förståelse för att fildelningen inte kan stoppas. Detta är en generationsfråga inom alla partier.

Nu har regeringen dessutom tagit avstånd från förslaget om att stänga av fildelare från internet. Det är viktigt eftersom Frankrike förespråkar ett internetförbud för fildelare inom hela EU. Vår moderata Europaparlamentariker Christofer Fjellner har kämpat hårt i EU-parlamentet och lyckats driva igenom ett ställningstagande mot att stänga av folk från nätet.