onsdag 9 april 2008


I veckans program som du hittar här samtalar vi om moderaternas vårkonferens, vi ställer oss också frågan om en riksdagsledamot kan ha uppdrag på sidan om sitt riksdagsarbete? Vi avlutar med att diskutera kring vårpropositionen som kommer 15 april. Vad kan den komma att innehålla? Kan man som moderat vara stolt över den? Vi passar helt enkelt på att spåna lite kring VÅPEN.

Avslutningsvis är det som vanligt hissa och dissa där jag lyfter fram svensk grannsamverkan och försvarsmakten. Göran rundar av med ett par tänkvärda ord kring Ewa Björling som väljer att stödja John McCain i det amerikanska valet.

Tidigare avsnitt av radioprogrammen återfinns på http://dinledamot.libsyn.com/ Programmet kan också avlyssnas via Radio Roslagen Norrtälje 107,8 MHz Hallstavik 104,1 MHz. Fredagar 18.00-18.30 och lördagar 14.00-14.30.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Göran!

Jag hade bara en fundering så hoppas det är okej att man ställer en fråga. :-)

Frågan är vad gör din politiske sekreterare och har alla riksdagledmöter en sådan?

/Erik

Göran Pettersson sa...

Jag tycker vi låter Jacob svara på dina frågor när han är tillbaka på jobbet imorgon.
/Göran

Anonym sa...

Hej Erik!

Alla partier har olika system med politiska sekreterare, politiska sakkunniga, handläggare mm. Inom moderaterna där jag arbetar delar två ledamöter på en politisk sekreterare. Jag arbetar alltså för två riksdagsledamöter.

Hur en politisk sekreterare arbetar med sina ledamöter är individuellt. I mitt fall handlar det mycket om att vara tillhands i allt från att ta fram underlag till anföranden till att bolla nya tankar och idéer. Arbetet sträcker sig från att vara behjälplig i det dagliga arbetet till att spåna om vad man kan göra här näst.

Hör gärna av dig om du har fler frågor!

/Jacob