tisdag 15 april 2008

Vår gästbloggare har avverkat dag nummer två här hos oss på riksdagen. Läs nedan hur han upplevde den!

Idag var det min andra dag här på riksdagen, och den var minst lika intressant som den första. Min dag började med att vi skulle på ett regionsmöte. Där hade dock tiden blivit flyttad, så istället så begav vi oss till läsrummet och tog ett par tidningar. Den här läshallen var väldigt fascinerande eftersom det fanns nästan varenda tidning från hela landet, och dessutom en stor del utländska. När vi suttit och läst ett tag så begav vi oss till det flyttade regionsmötet. Vi satt där i runt en halvtimme, och efter det så var det tid att bege sig till plenisalen och höra på debatten om vårpropositionen. I början så upplevde jag detta som en relativt händelselös debatt, men efter ett tag så blev allt intressantare, och jag fick själv lite känslan av att Anders Borg blev lite arg på sluttampen.

Ungefär 12:30 så gick jag ifrån plenisalen och till ledamoten Göran Pettersson som jag praoar hos. Där fick jag veta att jag skulle vara med i ett raidoprogram, och att vi skulle bege oss till Älvsjömässan på fredag. Efter jag pratat med honom så gick jag på en guidad tur runt riksdagen med en klass från Gullmarsgymnasiet. Där fick jag en bättre inblick i hur riksdagen såg ut och vad de olika rummen innebär. Kort och gott så hade jag en riktigt trevlig dag, och jag hoppas att jag kommer att få ha flera sådana.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur fick du idén att praoa på riksdagen?