onsdag 16 april 2008


Dag nr 3 för vår PRAO-elev. Så här var den.

Nu har jag spenderat hela tre dagar på riksdagen, och jag måste säga att det har gått otroligt fort. Idag så har jag fått göra flera olika saker, men dagen har varit centrerad kring radioinspelningar. Först så började dagen med att jag pratade lite med Göran, och sen så gick vi till hans ”studio” i Gamla Stan. Där så hade vi allmänt roligt och så pratade Jacob och Göran ihop ett program. Vid slutet fick jag också vara med och svara på lite frågor. Även fast det var otroligt nervöst att säga några få ord in i mikrofonen, så var det jättekul. Efter det så åt jag lunch. Denna lunch bestod av pizza som jag gick och köpte på en närliggande pizzeria. Jag och Göran åt pizza medan Jacob tog den lite nyttigare inriktningen med tonfisk.

Efter lunchen var avslutad så gick vi tillbaka till riksdagen och författade lite frågor som vi sedan skulle ställa till Johan Pehrson, eftersom han skulle vara med i nästa radioprogram som vi skulle spela in. Vid tvåtiden så mötte vi honom vid Mynttorget, och sedan begav vi oss tillbaks till Görans ”studio”. Där hade vi intervjun med honom, och det tyckte jag också var en upplevelse eftersom han var en rolig person och dessutom en bra politiker. Jag hade ju hört honom tidigare i debatten om vårpropositionen, och han var närmast precis som jag förväntat mig. När vi hållit intervjun med honom så begav vi oss tillbaka till riksdagen, och nu sitter jag här och skriver.
Det ska erkännas, detta var den bästa dagen hittills .

Inga kommentarer: