måndag 24 december 2007

Julradio

Så här på julafton blir det inte så mycket bloggande. Istället passar jag på att slå ett slag för webbradion. Om du klickar på denna länk så kan du höra julavsnittet av dinledamot.se politisk talradio med mig och Jacob Birkeland. I programmet delar vi bland annat ut julklappar till Ulf Adelsohn, Anders Borg, Mikael Odenberg, den samlade oppositionen och till Fredrik Reinfeldt. Podradion återkommer på torsdag (27 dec) med ett nytt program. Då kommer min riksdagskollega Karl Sigfrid och diskuterar den komplicerade frågan runt fildelning, upphovsrätt och äganderätt.

Andra bloggar om:

1 kommentar:

Anonym sa...

Flyer:

Komplicerad fråga? - Jag kan inte inse varför?

Har någon politiker - statlig utredning eller objektiv forskning kunnat visa att fildelningen (av upphovsrättsskyddat material) är till skada för samhället - eller för den berörda branschen - eller för artisterna? Ingen har kunnat föra fram en sådan bevisning trots att fildelning som fenomen har funnints sen mitten av 90 talet?

Så varför böjer politiker som Bodström - Ask - Reinfeld mm ryggarna för dessa AMERIKANSKA mediabolag och försöker de införa samma slags rättspraxis som i USA?

I mina ögon är Bodström och Ask och övriga som försöker genomdriva en än hårdare upphovsrättslag landsförrädare - förrädare som försöker inlemma Sverige bland de övriga stjärnorna i den amerikanska flaggan och fullständigt ger fan i den svenska rättstraditionen och svenskarnas rätt till personlig integritet.

Allt för få politiker i Riksdagen har samma rakryggade hållning i frågan som Karl Sigfrid!