lördag 1 december 2007

Parkinsons svenska lag

För några år sedan läste jag om boken Parkinsons lagar. Denna gång hade jag kommit över en svensk utgåva av boken. Den innehöll ytterligare en lag formulerad av Cyril Northcote Parkinson, Parkinsons svenska lag. När jag idag sökte efter boken kunde jag inte finna den men lagen kunde jag återfinna på Henrik Alexandersson blogg. Lagen lyder "Sikta på välstånd och du får sysselsättning. Sikta på sysselsättning och du får allt annat än välstånd."

Igår tillsatte moderaterna en arbetsgrupp som ska ta fram ett program för ”Jobb, välfärd och kunskap”. Det känns tryggt att Anders Borg leder gruppen. I annat fall skulle det finnas risk för att några övernitiska ”nya moderater” skulle ha blandat ihop mål och medel.

Aftonbladets och Svenska Dagbladets ledarsidor har diametralt olika uppfattningar om målet för den moderata arbetsgruppen är bra för Sverige eller inte. Det visar om inte annat att frågorna berör.

________________________________________________
Lyssna på politisk talradio på dinledamot.libsyn.com

Andra bloggar om:

1 kommentar:

Anonym sa...

Goddag Yxskaft!