söndag 29 maj 2011

Centerns och Kristdemokraternas framtid

PJ Anders Linder höjer ett varningens finger till FP, C och KD i dagens SvD. Partiernas otydlighet riskerar deras framtid. Jag tycker att det ligger mycket i vad PJ skriver. Jag tycker dessutom att det är tråkigt att KD inte nyttjar det tillfälle som skapats genom Moderaternas breddning. Sverige skulle behöva ett tydligt konservativt parti. Jag tror dock att både Centern och Kristdemokraterna snabbt kunde skapa en ökad tydlighet för sina partier. Det är inte så att det saknas kompetenta företrädare i partierna. Jag har haft förmånen att träffa två utav dem som jag tror skulle kunna vitalisera svensk borgerlighet om deras partier vågade satsa helhjärtat på dem. Här kommer två filmsnuttar med de två personerna jag avser och i slutet av detta blogginlägg finner du länkar till de två radioprogrammen.





Programmet med Ebba Busch
Programmet med Annie Johansson

Andra bloggare om ämnet Mina moderata karameller PLC

Inga kommentarer: