söndag 8 maj 2011

Mätta och dästa moderater?

Tre av Sveriges mest inflytelserika opinionsbildare, Urban Bäckström, PJ Anders Linder och Peter Wolodarski, varnar idag i olika ordalag Moderaterna för att bli mätta och dästa. Jag tycker att den uppmaningen är välkommen. Det är när det går bra som man riskerar att tappa skärpan och slår sig till ro. Jag ska göra vad jag kan för att bidra till att de viktiga ekonomiska frågorna inte glöms bort. En viktig del i det arbetet är att se till att hålla igång en livaktig debatt runt ämnena och inte låta ett likriktande kampanjtänkande kväva den politiska nyfikenheten och det kritiska tänkandet.

Jag har genom mitt arbete med min egna politiska talradio fått många möjligheter att samtala med engagerade personer om politik. Här följer tre lyssnartips från tidigare sända program.

I veckan gästades Den politiska talradion av ordföranden i Skattebetalarnas förening Dick Kling om de svenska skatterna och önskade reformer. Det programmet finner du om du följer den här länken.

I januari så var Svenska Dagbladets politiske chefredaktör PJ Anders Linder gäst i radion. Samtalet med PJ kretsade runt borgerlighetens utveckling, den diskussion är fortsatt aktuell.

Du kan lyssna på programmet genom att följa denna länk http://traffic.libsyn.com/dinledamot/PJ_Anders_Linder.mp3


Slutligen ett lite äldre lyssnartips. I december 2009 redovisade Urban Bäckström sin syn på Sveriges ekonomiska politik. Mycket har hänt men mycket av det han säger i programmet är fortsatt aktuellt. Måhända är det dags att kontakta Bäckström för ett återbesök som gäst i Den politiska talradion. Intill dess får du hålla till godo med det gamla programmet som du finner om du följer den här länken.
Thomas Böhlmark Kent Persson Mina moderata karameller

Inga kommentarer: