söndag 9 mars 2008

Vem läser bloggen?

I veckan så hade jag en enkätfråga. Frågan som ställdes var ”Hur ofta besöker du den här bloggen?” Totalt avgavs 43 svar och de fördelade sig enligt följande:
Första besöket 21
En gång i månaden 3
En gång i veckan 7
I stort sett dagligen 12

Det finns säkert hundra olika sätt att analysera resultatet. Jag blev dock lite förvånad över att så många var dels nya och dels dagliga besökare. Det höga antalet nya (endagångs?) besökare tror jag till del kan ha berott på ett inlägg om 11 september. Det besöket drog till sig en massa kommentarer av för bloggen ovanligt slag. Det var olika typer av konspirationsteorier som med enormt engagemang debatterades mellan kommentatorerna. Min blogg blev deras arena.

För att få en tydligare bild av vilka mina läsare är återkommer jag därför med samma fråga även denna vecka.

Inga kommentarer: