lördag 5 januari 2008

Bloggkommentarer fran Indien

"Far jag kyssa din lappar..." var en hit med Helmer Bryds Quartet. Nu sitter jag vid en dator i Dehli och har samma problem. Jag ar pa studieresa i Indien med finansutskottet. Dock vill jag kommentera vad som skrivits om bloggen. Roligt att flera har funnit optionen att skriva egna artiklar och lanka till min blogg. Farmor Gun lyfter i sina inlagg fram betydelsen av att ha information men ocksa att Natofragan i grunden ar en varderingsfraga. Jag haller med om bada sakerna. Vilka varaden vill vi sta for. Vill vi vara med och forsvara den demokrati som vuxit fram i vastvarlden. Jag tycker det och da kommer jag till slutsatsen att bade for var egen och Europas sakerhet borde vi ga med i Nato.
Edvin Alam har upptackt podradion och puffar dessutom for den. Det ar alltid trevligt med uppmuntran och jag och Jacob kor vidare med ett nytt program varje vecka.

Men nu bar det av ut en guidad tur i Dehli. Vi anlande igar natt och da lag en stickande smog over staden. Jag far anledning att aterkomma med en fylligare rapport fran finansutskottets resa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så här gör du.

Tools - Options - Languages - Choose

Och där väljer du "swedish".
Därefter bekräftar du med ok.

Då får du å, ä och ö alldeles till vänster om Enterknappen.
Prova dig fram med det sista.

Det här måste du lära dig för att upprätthålla din trovärdighet som riksdagsman.
Det går inte längre skylla på ett internationellt tangentbord.


Du verkar intresserad av energipolitik. Vänligen, kolla upp Indiens erfarenheter av thorium som bränsle i kärnreaktorer.
Norge tänker ev satsa på detta klyvbara grundämne.

K Karlsson
Skogsarbetare

Göran Pettersson sa...

Tack för instruktionen. Denna kommentar skrivs i en mörklagd och skumpande buss. Förhoppningsvis går den ändå att uttyda.